Dreams, sleep, and Shakespeare’s genres
This book explores how Shakespeare uses images of dreams and sleep to define his dramatic worlds. Surveying Shakespeare’s comedies, tragedies, histories, and late plays, it argues that Shakespeare systematically exploits early modern physiological, religious, and political understandings of dreams and sleep in order to reshape conventions of dramatic genre, and to experiment with dream-inspired plots.
The book discusses the significance of dreams and sleep in early modern culture, and explores the dramatic opportunities that this offered to Shakespeare and his contemporaries. It also offers new insights into how Shakespeare adapted earlier literary models of dreams and sleep – including those found in classical drama, in medieval dream visions, and in native English dramatic traditions. The book appeals to academics, students, teachers, and practitioners in the fields of literature, drama, and cultural history, as well as to general readers interested in Shakespeare’s works and their cultural context.
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Homer meets Harry Potter: Fanfiction zwischen Klassik und Populärkultur
Mit Millionen online publizierter Texte stellt die Fanfiction, die Anfang des 21. Jahrhunderts dank neuer digitaler Formate eine geradezu explosive Dynamik entfaltet, ein nach wie vor oft unterschätztes literarisches Massenphänomen unserer Zeit dar. Als transformative, stark kollektiv-kollaborativ orientierte kreative Praxis wirft sie dabei nicht nur vielfältige Fragen rund um Autorschaft, Werk- und Textbegriff auf, sondern fordert auch zur Reflexion etablierter kultureller Hierarchien heraus; hier eröffnen sich neue Perspektiven produktiver Klassiker-Rezeption in einem populärkulturellen Kontext. Zu einer Expedition in diese bunte literarische Parallelwelt, in der nicht nur Harry Potter & Co., sondern auch Homer und Shakespeare, Goethe und Tolstoj, ja selbst die Bibel spielerisch fort- und umgeschrieben werden, lädt dieser neue Dialoge-Band ein.
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