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Aus unseren Neuerwerbungen – Anglistik 2021.6

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Dreams, sleep, and Shakespeare’s gen­res
This book explores how Shake­speare uses images of dreams and sleep to define his dra­mat­ic worlds. Sur­vey­ing Shakespeare’s come­dies, tragedies, his­to­ries, and late plays, it argues that Shake­speare sys­tem­at­i­cal­ly exploits ear­ly mod­ern phys­i­o­log­i­cal, reli­gious, and polit­i­cal under­stand­ings of dreams and sleep in order to reshape con­ven­tions of dra­mat­ic genre, and to exper­i­ment with dream-inspired plots.
The book dis­cuss­es the sig­nif­i­cance of dreams and sleep in ear­ly mod­ern cul­ture, and explores the dra­mat­ic oppor­tu­ni­ties that this offered to Shake­speare and his con­tem­po­raries. It also offers new insights into how Shake­speare adapt­ed ear­li­er lit­er­ary mod­els of dreams and sleep – includ­ing those found in clas­si­cal dra­ma, in medieval dream visions, and in native Eng­lish dra­mat­ic tra­di­tions. The book appeals to aca­d­e­mics, stu­dents, teach­ers, and prac­ti­tion­ers in the fields of lit­er­a­ture, dra­ma, and cul­tur­al his­to­ry, as well as to gen­er­al read­ers inter­est­ed in Shakespeare’s works and their cul­tur­al con­text.
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Homer meets Har­ry Pot­ter: Fan­fic­tion zwis­chen Klas­sik und Pop­ulärkul­tur
Mit Mil­lio­nen online pub­liziert­er Texte stellt die Fan­fic­tion, die Anfang des 21. Jahrhun­derts dank neuer dig­i­taler For­mate eine ger­adezu explo­sive Dynamik ent­fal­tet, ein nach wie vor oft unter­schätztes lit­er­arisches Massen­phänomen unser­er Zeit dar. Als trans­for­ma­tive, stark kollek­tiv-kol­lab­o­ra­tiv ori­en­tierte kreative Prax­is wirft sie dabei nicht nur vielfältige Fra­gen rund um Autorschaft, Werk- und Textbe­griff auf, son­dern fordert auch zur Reflex­ion etabliert­er kul­tureller Hier­ar­chien her­aus; hier eröff­nen sich neue Per­spek­tiv­en pro­duk­tiv­er Klas­sik­er-Rezep­tion in einem pop­ulärkul­turellen Kon­text. Zu ein­er Expe­di­tion in diese bunte lit­er­arische Par­al­lel­welt, in der nicht nur Har­ry Pot­ter & Co., son­dern auch Homer und Shake­speare, Goethe und Tol­stoj, ja selb­st die Bibel spielerisch fort- und umgeschrieben wer­den, lädt dieser neue Dialoge-Band ein.
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