Hybridity in the literature of medieval England
Hybridity in the Literature of Medieval England offers a wide-ranging exploration of hybridity in medieval English literature. Anxiety about hybridity surfaces in characters of mixed ethnic identity in the romances. But anxiety is found also in the intersection of the natural and the supernatural and its site can be located inside the human body’s unstable physical frame, living and dead, as much as in the cultural and social forces at work upon the human body politic at large. Hybridity is unlike other constructs of difference in that, while it is grounded in difference, hybridity points toward sameness. The four types of hybridity studied in medieval English literature show that hybridity can resolve the problems caused by difference. Understanding medieval hybridity can help us to deal with our own contemporary struggles with the mixtures of our own lives and societies.
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Der britische Film
Von Heritage bis Horror: Das Kino des Vereinigten Königreichs ist auch, aber nicht nur „im Geheimdienst Ihrer Majestät“ unterwegs.
Mit dem britischen Film verbinden sich unzählige Namen und Phänomene, die seinen Charakter im Lauf von rund 130 Jahren geprägt haben. Dazu gehören einflussreiche Regisseure von Alfred Hitchcock bis Christopher Nolan und ikonische Figuren wie James Bond und Harry Potter, ebenso Shakespeare-Adaptionen, die Horrorfilme der Hammer Studios oder die romantischen Komödien von Richard Curtis. Als ›typisch britisch‹ gelten nicht nur Filme über die Monarchie von Heinrich VIII. bis Prinzessin Diana und das opulente Heritage-Kino der 1980er Jahre, sondern auch die realistischen Sozialdramen von Ken Loach und Andrea Arnold oder die britisch-asiatische Spielart des postkolonialen Films. Zudem haben immer wieder herausragende Einzelfilme aus britischen Studios wichtige Beiträge zum internationalen Kino geleistet. Der Band präsentiert einen Überblick zu dieser reichhaltigen Filmgeschichte.
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