Arabic, Persian, and Turkic Poetics: Towards a Post-Eurocentric Literary Theory
Arabic, Persian, and Turkic Poetics: Towards a Post-Eurocentric Literary Theory is a pioneering book that offers a fresh perspective on Arabic, Persian, and Turkic literature in their interrelations. The authors challenge Eurocentric paradigms while creating a framework for exploring these traditions on their own terms. Authored by an international team of scholars, each chapter centres the literary theoretical traditions of their respective literatures, with a focus on the discipline of comparative poetics (‚ilm al-balagha) in the Islamic world. By liberating the study of Islamicate literary texts from Eurocentric theoretical paradigms, the book paves the way for a more inclusive global discourse in literary studies. Specifically, our theoretical roots in comparative poetics and the rhetorical traditions of Arabic, Persian, and Turkic literatures will foster new methods of close reading that are in line with the aesthetic standards intrinsic to these texts and their traditions. Engaging and insightful, this book is essential reading for anyone interested in broadening their understanding of world literature and literary theory.
zum Buch im KatalogPlus
zum Buch auf der Verlags-Website
Der mühevolle Kampf um die Herkunftssprache: Spracherwerb, Spracherhalt und Bilingualität in der chinesischen Diaspora in Deutschland
„Mit dieser Arbeit betritt die Verfasserin ein Gebiet, das trotz zahlreicher Untersuchungen zu Spracherwerb und Spracherhalt sowie zur Mehrsprachigkeit in den zurückliegenden Jahren in Deutschland bisher relativ unbeachtet geblieben ist. Auch wenn es zahlreiche Untersuchungen zu Spracherwerb, Sprachverlust und Spracherhalt bei verschiedenen Migrantengruppen in Deutschland gibt, ist die Situation zugewanderter Chinesen, anders als z.B. in den USA, bisher nur auf geringes Interesse gestoßen. Die vorliegende Arbeit liefert daher einen wichtigen Beitrag zur Füllung dieser Forschungslücke. Die Verfasserin beherrscht souverän die für die empirische Untersuchung relevanten methodischen Ansätze und führt in überzeugender Weise die Rezeption des wissenschaftlichen Diskurses mit ihrem Erkenntnisinteresse und den Untersuchungsergebnissen zusammen.“ (Prof. Dr. Ulrich Steinmüller)
“The book is very rich in detail, successful interweaving of historical background variation in Chinese and specific of the study of the particular Heritage Language school in Berlin. Comprehensive, impressive and well-balanced integration of the historical and political background of Chinese in China and in the diaspora is combined with her reflections on her personal experience and illustrated with excerpts from interviews with parents, teachers and pupils. This work will clearly be ‘must’ reading for future studies and development of practices for Heritage Language Chinese schools.” (Prof. Dr. Carol Pfaff)
zum Buch im KatalogPlus
zum Buch auf der Verlags-Website